Marketing lead software wordt gebruikt om potentiële leads genereren en te kunnen benaderen. Veel bedrijven maken gebruik van zo’n generator voor marketingdoeleinden. Een van die generators is bijvoorbeeld de LinkedIn Sales Navigator. Via deze generator kan je op linkedIn leads makkelijk vinden en zo eventueel je klanten basis opbouwen. Hierdoor i seen social emdia platform zoals LinkedIn dna ook een van de beste platformen voor deze doeleinden in tegenstelling tot twitter of facebook, maar hoe werkt het?
Hoe gaat de software te werk?
Als je kijkt naar de marketing lead software tool van LinkedIn kan je zien dat de tool werkt met bedrijven(accounts) en personen(leads). De tool vind zulke leads door middel van hun database en het invullen van jouw criteria en gegevens die je invult. In principe doet de tool het zoeken voor je. Als je eenmaal een paar leads hebt kan je ze volgen via een aparte tijdlijn. Zo kan je in de gaten houden wanneer het een goed moment is om de lead te benaderen en het dan doen. Omdat dit veel tijd kost kan je het laten uitbesteden aan bedrijven zodat jij meer tijd hebt voor andere doeleinden.